Quantcast
Browsing all 91 articles
Browse latest View live

Nya godsaker att testfiska

Har fått lite frågor om Salmo skedarna som vi använde med framgång under helgens laxfiske. Flera av skedarna har förutom riktigt läckert färgsatta framsidor intressanta baksidor, inte bara vanlig...

Grym abborre

Pappaledig och sportfiskemässa i stan, ingen högoddsare att att vi skulle utröna om det bor en blivande storfiskare i den lilla damen. Som alltid trevligt att träffa alla likasinnade och spana in...

50+ i Blekinge & fint öringfiske

I lördags hade PO Johanesson och Jonny Rudolfsson bjudit in till 50-årskalas x 2 i Sandhamn, Blekinge. Dagen inleddes med ett gemensamt gäddfiske för alla deltagarna. Jag fiskade ihop med en gammal...

Drömavslutning!

Hade egentligen precis avslutat en 3-dagars fiskeutflykt med dottern Emilia när denna färnan visade sig, vilken drömavslutning! Mer info kommer!

Familjefiske

Jo, vad gör man som pappaledig fiskenörd efter en lång envis vinter när fiskesuget är enormt? Tid finns det hur mycket som helst av, bara dottern är nöjd. För två veckor sedan försökte jag mig på ett...

Resultat från Öresund

Per och Benny tillbringade lördagen med EFSA vårtävling  i Helsingborg. 20 förväntansfulla startande på turbåten Vandia.  Tävlingen var inriktad på kommande EM i Danmark i höst, Som Benny kommer delta...

Gös och färnafiske

Har hunnit med lite gösfiske för ett tag sen. Nappade helt ok, men det har blivit klart glesare mellan de större fiskarna de sista åren där jag fiskar. Vi fick till slut en på godkända 6,6 kg, ett...

Stora knotar

I lördags var Benny Johansson, Per Alexandersson och Mattias Liewendahl ute och fiskade runt Måseskär. Ett stort antal pigghajar fångades. Största vägde 6,3 kg. Dessa högg när vi höll på att fiska...

Vinst i PNC!

Team Garmin/ABU vinnare i Pater Noster Cup 2013. Med riktigt fint väder, sol, inga vindar och teamet på topphumör kändes det riktigt bra innan starten. Vi valde att starta söderifrån och fiska...

18,1 i topp!

Långa 18,1 kg. Nu har Benny, Anders Sonesson och Andreas Ekfeldt varit på en blåsig havsfisketur. Åkte ner till Lysekil i söndags kväll. Provade en liten stund efter simpor. Fick en del, men inga...

Västkusten !!

Nu är det semester och fisket ska igång igen. Vi hoppas komma ut till tiogradaren som har gett bra ifrån sig dom senaste dagarna. Confidence ligger där nu och har lyckats riktigt bra även Börje...

Ett blåsigt Öresund!

Har tillbringat några dagar i Öresund. Fisket har tyvärr varit trögt, men det är tjusningen med fisket. Onsdagen inleddes med fiske efter kolja och vitling. Fick ett gäng men inga stora. Under...

Djuphavsfiske!

Teamet har varit på10-gradaren. I strålande sol och platt vatten åkte vi ut från Hunnebostrand vid lunchtid på söndagen. Väl framme började vi fiska efter långa, blålånga, lubb, vitrocka, blåkäxa och...

Clik here to view.

En eftermiddag i Gullmarn!

Teamet passade på att ta en tur in i Gullmarn en eftermiddag. Med klarblå himmel, lagom med vind och ett gott humör hade vi höga förväntningar på dagens fiske. Vi körde enbart med gulp som bete. Efter...

Clik here to view.

Ytterligare en tur till 10-gradaren!

Denna gång tog teamet med sig Bennys son Henke. Klockan 19.00 lämnar vi Hunnebostrand och börjar vår resa ut till 10-gradaren.Vi har platt vatten hela resan. Klockan 21.00 är vi framme.  Strömmen är...

Langesunds fiskefestival!

Den här helgen äger Langesunds fiskefestival rum. Detta är en av nordens största havsfisketävlingar för småbåtar. Allting brukar enligt vårt tycke fungera mycket bra. Skitfiske till årets alla...

EM i Havsfiske dag 1

Totalt är det fem tävlingsdagar, varav en dag är light line. Första dagen i Europamästerskapet avgjordes light line klassen, där samtlig av deltagarna ska fiska med en 4kg nylonlina. Vi kan sammanfatta...

EM dag 2

På listan ovan ser ni toppresultatet från dag två på EM.

EM dag 3

Se listorna för resultatet individuellt och landslaget.

Em dag 4

Så här ser listan ut efter fyra dagars fiske